Klantiga jag !!

hihi jo så va det idag faktiskt .. skulle åka i väg och lämna frida hos dag mamma och ahde som vanligt
bråtom jo vad händer
jo jag bakar i full fart bakåt och av vägen ner i diket

där satt jag med nutti i bilen och tara och kom inte ut ur bilen för snön låg på dörren upp till fönstret nästan
skit tänkte jag nä försöker köra fram men nej där satt bilen

ojoj stressig som jag var så började jag rabla mina ord och det hjälpte ju inte ....
nää satt där och försökte få fram bilen men nej den slirade på ena sida då det avr glashalt på vägen och i den andra sidan stod den så djupt i såden rubbade sig inte ....

ja att ringa mannen va det ju inte tal om för fån 50-60 mil kunde ju haninget göra åt saken heller och
ja funderade sedan tog jag mig ut genom fönstret och stod utan för en stund och funderade

ringde tommy och han kom men han lyckades inte hjälpa mig det hjälpte inte att putta eller grusa vid däcket så han åkt igen
nää faan tänkte jag här kan han fan inte stå
och så började jag skotta och skotta och skotta och skotta ja och hacka is och försöka
att få den att rubba sig något nää den stod där den ståd ut och skotta och skotta ja så håll jag på i ca 2 timmar och så fick jag för mig att backa lite köra fram så det började gunga och lyckades till sist gunga ut hållet som den grävt under tiden jag hade försökt att få den ur det och får upp bilen på vägen och nutt säger
mamma du är bäst du kan ju allt själv utan pappa !!!!

japp det måsteman säger jag
men undertiden jag backar loss bilen och prata med nutti kommer jag till ett problem
2 våran backe japp där blir jag ståndes och ner i diket igen det vill jag ju ej

så ut och grusa lite och bilen får grep och så i med 2:ans växel och det går sagta upp för baken och bilen far hit och dit hela vägen upp på toppen andas jag ut  kunde lika gärna halkat av igen på vägen upp...
stananr bilen på toppen på baken och suckar ut av glädje att jag faktisk kan klara mig utan karlar hihi

ja som jag brukar säga till alla så lyder det så här

"en riktig kvinna reder sig allra bäst själv utan män" och det ligger något i det tror jag ....i alla fall gäller det mig
som faktisk tro det eller inte men det är sant helt själv här ute.....
med allt från att laga något inne till att fixa det lätta på bilen och så vidare.....

bära tunga saker till djuren dom vatten och hö gör jag med och ved och annat som är tungt

har ju inga vänner som kommer och hjälper mig och manen kan jag ju inte be då han jobbar mycket och sällan är hemma......

har ju tara och hon är min trogna följe slager här hemma hon vaktar mig och djuren och hon ger mig en trygghet
att vi faktisk är två om det skule komma någon ......

från det ena till det nadra funderar på och börja träna mina unghästar lite har  ju inget gjort med dom allas innan
tycker dom ska var hästar så länge som det går

men vi värkade snörpis utan grimma i sin hage med dom andra utan problem hon stod lika snällt som sin pappa och det var första riktiga verkningen första tog vi bar lite och då gjorde hon ej något heller utan grimma den gången med snörpis är bara 6 månader  lilo lika så hon är kanon snäll och orädd dam på  snart 2 år ...

hon är lätt fångad när hon har smittit ut och snäll att leda och inte dom när hon möter ture som va lös i grinden dom titta lite på varandra sedan så va det bara att gå förbi utan att dom gjorde något allas hingst och sto

ture och stellan kan jag inte med ord beskriva vilka fina snälla och duktiga hingstar dom är
dom kan hanteras av mina barn 4 och 8 år och värkas i hagen med andra hästar utan grimma inga problem
och rädda nää det har dom aldrig vart ......

så ja lägger inte ner någon tid på hästar som är å orädda med en massa träning dom blir ut satta för det som händer i vardagen ...

finns en hemlighet för att få bra hästar men den tänker jag ej dela med mig av då jag vet att det stämmer nu med mina två.......en sak som min farmor lärde mig ............

nepp nä nu ska jag sova lite själv med min underbara tara och i morgon blir det motala en sväng







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback