Ekonomin 2011 för mig

ja sitter och funderar på hur jag ska få i hopp detta år med födelsedagar mm
ja det måste planeras nu!!!

ja sedan så måste jag försöka gör något åt min spricka i min häl jag blir som sagt tokig snart ..
men jag har ju haft den i snart 4 år fick den när jag väntade min ungsta dotter ....

nå jag det går la över som jag brukar säga bara att bita i hopp och kämpa på det är ju min melodi...
att kämpa på trots att det är uppför hela tiden med allt nu !!!

jag hoppas bara att baken en dag tar slut och att jag får ett jobb ...och kan leva igen för just nu lever jag som ett spöke
visa ser mig andra inte så är det ......
fast jag är ju levande trots allt än så länge

jag har med funderingar på hur jag ska klara detta år om jag ska orka oroar mig för det mycket
en dag kommer min ork med ta slut och hur kommer det gå då

ja sedan så tänker jag mycket på hemmet och dess brister mmm
och om min bil kommer bli klar någon gång

det ser med ut som om manen inte kommer att få varken ldigt eller semster fram över vilket inbär allt ligger på mig och ansvar fostran mm....
det är tungt att dra det lasten själv ska ni vet ...
men jag har ju inte haft det bättre innan men vi trodde väll att han skule bli ledig lite mer på det nya jobbet men så värkar det inte bli då två av dom anställda ska ha barn och dom är bara 4 st på det åkeriet.....

jo jag det är ju så det är men nu börjar jag oroa mig för om jag kommer orka detta själv i år med .. det betyder ingen ledigtid till mig och en massa safs med barna och fostran på det och hårt arbete med mycket tunga luft och att bra långt .. ved mat vatten ja allt snöskottning ja allt som hör en gård till.......
i sommar kommer jag få springa med gräsklipparen på 6000kvm och vägrenerna mm
vatten till hästa på sina beten och slå kanterna på beterna och runt tråden själv.....allt kommer hänga på mig här hemma.... jag är som sagt ensam har ingen förälder eller syskon som hjälper mig utan jag får härda ut själv ....

tråkigt att inte få va något för sig sj tycker jag och slippa höra tjat från barna hela dagarna om allt och inget....

japp så folk som tycker jag lever lyxliv kan ju byta med mig !! ingen skulle bli gladare än jag....

jag vill ha pengar med så jag kan göra saker med mina barn jag vil´l kunna köpa mjukglass på sommaren och såå som ni andra gör ......

nå ja vad tjärna det till att klaga jag lär väll inte få det bättre för det skulle jag inte tro........

ha det bra ni andra



fina donna !!!


Postat av: Alexandra

Men du behöver du hjälp säg bara till! Jag ställer gärna upp.

2011-01-11 @ 10:49:00
URL: http://piinkbarbiie.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback