Saknar mitt liv som jag hade förr!!!

Ja i dag satt jag och tänkte på mitt liv som jag hade förr och vist va det roligare än detta jag har nu
men nu har jag ju två underbara döttrar och en hund och 4 katter och 7 hästar
de betyder med en massa för mig
kan tycka att det är tråkigt att inte ha så mycket vänner som man skulle vilja ha

jag gillar att umgås prata och ha skoj
men det blir så lite av det .....
jag chattar mest med dom vänner jag har kontakt med sedan förr och som jag fått genom åren som har vart borta och kommit tillbax

jag tycker ju att det är bra att fb finns för då fick man kontakt med sina gamla vänner igen och tack för msn.....

jo det har börjat suga i foto tarmen med vill fota lite snygga kort snart
med tara och barnen och bebis och steven hade jag tänkt

barn och djur är ju det jag gillar bäst att fota och så ska det va i rätt ögonblick

Måste med säga att mina hästar är sååå snnnääälllla mina pluttrikar underbra hingstar som jag har fått äran att äga ......

jag kan inte klaga på busarna så mycket dom busar i bland och så men det är ju bara lek och vist den går lite hårdare och vildare till än med stona och valack men aldrig något alvarligt på dessa alla år i år blir Stellan 10 år och Ture 9 åriga hingstar och dipper 11 år 
mina herrar i min bushage  mamma älskar dom såå mycket .....

jag trodde inte i min själ att man skulle kunna värka hingstar utan grimma i en hage i hopp när jag var 15 år
men de hingstra som jag hade hållt på med då var man tvungen att ha kjedja på och bölhålla vid ston

i dag 20 år senare har jag två som går i samma hage med bara ett staket i mellan dom och stona.. och man kan värka dom utan några problem mmm då är det under bart eller .....

mina barn kan hantera dom 4 år är ena dottern och 7 år den andra .....

ja jag måste någ va en lycklig lottad häst ägare ändå .... med tanke på att jag inte haft så mycket tid att lägga på dom som jag velat .............

mitt föl som är efter stellan är kanon snäll och lugn och är inte så beskymmrad av att hovis värkade henne...
även hon utan grimma

ja mitt mål är ju att ta fram hästar som barn kan hantera även om det är en hingst eller sto
så jag är kanske på god väg att nå mitt mål vem vet .....

jag ska till sist sluta med en sak som betyder väldigt mycket för mig
och det är min underbara tara en dogo canario tik på 3 år

hon är såå snäll och underbar den fröken med .... men vist vaktar hon och det ska hon göra .....
träffar nytt folk utan problem och följer varje steg jag tar .......

så sjukt glad att jag får lära känna denna ras .. har ju haft hundar i olika raser genom åren .....

började som liten med coccer spaniel och sedan shäfer och så vart det doberman hane och tik sedan rottis tik och sedan rottis /shäfer hane och tik och så blandrasen turbo med många korsningar......

och nu en dogo canario/ presa i från kanariöarna men född i sverige men föräldrarna är där i från ......

nää nu orkar jag inte mera idag ni får ha det så bra tills jag skriver igen


jo skulle gillar om ni vill komentera lite kan ju bli kulare då ha det bra





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback