Snöhög på R50 !!!

ja det är vad jag råkade yt för i går kl 5.30 på väg till vadstena
jag körde väll ganska fort med hade bråttom
men vägen var is fri och fin så jag drog på lite mellan kamerarna som jag brukar fast lite mer nu när vöägen som sagt var så fin... men efter omberg och för bi han bärodland och ner en bit så kör man över ett krön läg bakom en lastbil med sagt och gjort lastbilen får över den snöhögen men inte jag det tog i bilen och jag kastades ut på andra sidan körbanan och där får jag möte av en lastbil jag tar tag i ratten och lyckas få in bilen på min sida igen
sagt och gjort tänkte gud att jag inte krockade kör vidare och hämtar gubben som har jobbat natt och så åker vi hem väl hemma ser jag att spolen är trasig på passaten skit men sedan blir det liv en trött gubbe som tycker jag borde bromsat men han var ju ej med så han vet ju inte vad som hänt jaja han var ju så trött och yrade

men denna händelse tycker jag att bönderna som skottar vägen mot stora vägar ska se till att de inte lägger snö högar i vägbanorna kan va mycket farligt .........

ja det var ju lite om i går det

idag ja det har varit lungt här vi var hos grannen och hämtade ett lass hö till djuren jo det är så att vi har vårat hö ligger på hans loge vart så mycket i år

ja nu så ska jag väll laga mat

tara vaktar hon ser de blinkade bilarna på e4:an hihi
ja den går ju så nära här ..........

nä nu så säger jag bara ha en bra helg alla





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback